donderdag 27 april 2023

Koningsdag 2023

Ieder jaar plaats ik iets op de blog wat met Koningsdag heeft te maken. Dit jaar heb ik een koning en koningin gemaakt van houten kegelpoppetjes (7 cm.). Ik volg de blog modekoninginmaxima.nl, waar de kleding wordt besproken. Dat ga ik nu ook even doen: De koning heeft een zwart (washitape) pak aan, met een oranje cape van vilt (kringloopwinkel, 2 lapjes oranje voor 15 cent) met een zilveren kroon (bedeltje 50 cent). De koningin draagt een lange roodwitblauwe gestreepte jurk (washitape), met een tweekleurige oranje cape en sluit met oranje lint. De kleuren van de cape komen terug in de bloemenhoed, waarop 2 vlinders zijn bevestigd (ook bedeltjes). Het haar van beide is sprookjeswol. Alle 2 heb ik ook gefotografeerd voor een vaasje (een stenen tas met 2 hengsels) met 2 oranje tulpen. Vaasje komt ook uit de kringloopwinkel. Verder nog wat cakejes versierd met oranje figuurtjes uit malletjes, gemaakt van fondant. Zowel de mallen als het fondant gekocht bij Xenos. De rood/blauwe macarons zijn van Albert Heyn.

1 opmerking: