zondag 4 december 2022

Voetbalspel surprise

Op Pinterest, had ik een voetbalspel gezien en ik wilde zoiets maken voor een negenjarige voetbalfan. De surprise is uitgepakt en kan nu op de blog. Het voetbalveld is een muismatje, vorig jaar gekocht bij Big Bazar, met het idee, dat dit matje nog wel eens te pas zou kunnen komen. Het matje is vastgeplakt (met dubbelzijdig plakband) op de doos waar het kado in zit. Daarom heen van bruin karton een opstaande rand gemaakt, waar je de rietjes doorheen kunt schuiven. Twee rietjes zijn aan elkaar geschoven en geplakt en onder de figuurtjes bevestigd. Door de doos aan de onderkant open te knippen (had ik al gedaan en daarna weer met plakband dichtgemaakt, zodat je het makkelijk kunt openmaken) kom je bij de kado's, dus hoef je de surprise niet te vernielen. De hoofden van de Sint en Pietjes zijn mallen van Marianne Design, en daar heb ik lijfjes bijgemaakt. De Pieten in het veld spelen op gouden schoenen (leuk detail) en ieder heeft zijn eigen rugnummer. Je kunt chocolade voetballeltjes in een netje kopen en 1 in het veld leggen, maar ik had een iets grotere plastic bal gekocht en nu kan het voetballen beginnen. De surprise (vervoerd in een iets grotere doos) viel in goede (voetbal) aarde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten