donderdag 28 augustus 2014

Holland kaart

Hoe ontstaat nu een kaart, ik geef de beschrijving van begin tot het eind. Op een boekenmarkt, kocht ik een boekje, met het idee om de kaft als achtergrond voor een Holland kaart te gebruiken. Even dacht ik nog het boekje zonder kaft in de kaart te plakken, om zo een boekkaart te maken. Maar na het lezen van de inhoud zag ik daar van af.
Nederland, in het blauw uitgestansd, met de big shot en zo opgeplakt dat je de tekst nog een beetje kunt zien. Ik wilde een felicitatiekaart maken, dus de mallen van de tulpen (tulpen 3d opgeplakt) kwamen hier goed van pas + een labeltje met gefeliciteerd gestempeld. De kaart gemat met pagina's uit het boek, onderste boven geplakt, bewust gedaan, het gaat om de letters en niet om de woorden. Wat is nog meer Hollands, grachtenhuisjes dus. Dan wordt het link, stempelen op een kaart, die bijna af is. Ging dus ook mis. ik had iets blauwe inkt aan de vinger,  dat kwam op de kaart terecht, (was ook al  laat op de avond). Om dat te verbloemen werd er een huisje over heen gestempeld en om het weer in balans te brengen nog maar meer huisjes gestempeld. Bovenaan en onderaan de kaart  gestreepte strookjes geplakt, deze zijn uit de achterkant van het boek gesneden. De achtergrond op een blauwe kaart geplakt, met rondom een randje van 0,5 cm en klaar is de kaart.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaart. Ook leuk om te lezen hoe die tot stand is gekomen.
    Goed weekend Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die is mooi Marlies een echt hollands kaartje
    gr Annette

    BeantwoordenVerwijderen